Komputerowa geometria kół

GEOMETRIA KÓŁ

Zbieżność  /geometria kół/ to parametr mający kolosalny wpływ na jazdę naszym samochodem .
Zbierzność to pojęcie które określa równoległość lewego i prawego koła przedniej lub tylnej osi względem siebie
Większość użytkowników pojazdów jest przekonana ,że koła powinny być  ustawione na wprost równolegle do siebie .I po części mają rację przy założeniu, że pojazd będzie się poruszał  po równej drodze ,bez zakrętów ,a zawieszenie będzie sztywne bez amortyzacji . Niestety w realnym świecie drogi są nierówne zawieszenie pracuje dla naszego komfortu a i zakrętów jest sporo. Dlatego producenci biorąc te parametry pod uwagę i rzeczywiste zachowanie się elementów zawieszenia w czasie eksploatacji ,określają parametry ustawienia kół w pojeździe przy których  auto będzie prowadziło się najlepiej
Dodatkowo przy określaniu parametrów geometrii  kół bierze się  pod uwagę przeznaczenie pojazdu .
I tak parametry ustawienia kół  dla samochodu z napędem na przednią oś będą znacząco inne aniżeli dla pojazdu o napędzie na oś tylną ,a jeszcze inne dla pojazdu z napędem na wszystkie koła (4X4 ).
W zależności od przeznaczenia samochodu ustawienia producenta różnią się w zakresie regulacji kół jako układ zbieżny lub rozbieżny  rzadziej spotykany jest układ gdzie zbieżność  wynosi  0 czyli koła na wprost .

 

USTAWIENIA ZBIEŻNOŚCI

Najczęściej spotykane ustawienia zbieżności kół Beissbarth Bet-Pol
Napęd na oś przednią
koła przednie / rozbieżnie
koła tylne / równolegle

Napęd na oś tylną
koła przednie / zbieżnie
koła tylne / równolegle

Napęd na wszystkie koła 4X4
koła przednie /rozbieżnie
koła tylne / zbieżnie lub równolegle

Jak widać ustawienie zbieżności jest bardzo istotnym czynnikiem dla naszego samochodu wpływającym zarówno na bezpieczeństwo jak i komfort jazdy.
Po każdej naprawie zawieszenia należy skontrolować parametry ustawień geometrii a w razie odchyłek od danych producenta skorygować ustawienie.
Nie ma możliwości ustawienia zbieżności domowymi sposobami .Ustawienia takie obarczone są dużym błędem a różnica 0,50 jest już na tyle poważna ,by wpłynąć na komfort jazdy .
W dzisiejszych czasach skomplikowanych układów zawieszenia samochodów wykorzystanie
do regulacji urządzeń wykorzystujących do pomiaru  wskaźniki laserowe nie daje już pewności co do dokładności pomiaru.
Urządzenie do regulacji zbieżności kół którego używamy w naszym serwisie jest komputerowym przyrządem firmy BEISSBARTH wykorzystującym do pomiaru geometrii pojazdu 8 kamer CCD.
Dokładność pomiaru każdego parametru tego urządzenia do 1 minuta czyli 1/60 stopnia .
Tylko takie urządzenie w połączeniu z wiedzą serwisanta zapewni dokładność i poprawność  regulacji geometrii w twoim pojeździe. Dysponujemy zarówno wiedzą oraz posiadamy możliwości techniczne do naprawy oraz regulacji  każdego rodzaju zawieszenia Zapraszamy do naszego serwisu .

DODATKOWE INFORMACJE DLA KLIENTÓW

© Copyright 2016 Auto serwis Wieliczka | Realizacja: samart.pl
Używamy Cookies i podobnych technologii m.in. w celach świadczenia usług, reklamy, statystyk. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.Polityka prywantności
+