Ustawienie kół może zmieniać się w trakcie eksploatacji – na skutek wymiany, bądź normalnego zużycia części zawieszenia, np. łożysk kół, przegubów drążków kierowniczych, tulei metalowo-gumowych. Dlatego warto podczas rutynowego badania diagnostycznego zwrócić uwagę czy zbieżność kół mieści się w podawanym przez producenta zakresie.Jakie mogą być skutki źle ustawionej lub rozregulowanej zbieżności postaramy się opisać poniżej:
1) Przyspieszone zużywanie się zewnętrznej części opony
(a) Na oponach radialnych nadmierna rozbieżność wpływa na zużycie podobnie jak nadmiernie ujemny kąt PK
(b) Wzór bieżnika opony jest poząbkowany
(c) Wyczuwalna ręką nierówna powierzchnia opony w kierunku poprzecznym
(2) Niestabilności kierowania
(a) “wędrowanie”
1) Przyspieszonego zużywania się wewnętrznej części opony
(a) Na oponach radialnych nadmierna rozbieżność wpływa na zużycie podobnie jak nadmiernie ujemny kąt PK
(b) Wzór bieżnika opony jest poząbkowany
(c) Wyczuwalna ręką nierówna powierzchnia opony w kierunku poprzecznym
(2) Niestabilności kierowania
(a) “wędrowanie”
(b) nadsterowność
(1) Zużycie opon
(2) Błędne ustawienie koła kierownicy po regulacji
(3) Ściąganie pojazdu
(4) czterośladowość pojazdu
(5) Przestawione koło kierownicycy
Może być przyczyną nadmiernego zużycia opon
Piszczenia opon przy skręcie,
Informuje nas o skrzywionych elementach
Nieprawidłowe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje przede wszystkim niestabilność pojazdu oraz wpływa na powrotność koła kierownicy
(1) Zużycia zewnętrznej części opony
(2) Ściągania
(3) Nadmiernego zużycia elementów zawieszenia
(1) Zużycia wewnętrznej części opony
(2) Ściągania
(3) Nadmiernego zużycia elementów zawieszenia
(1) Ściągania pojazdu na stronę bardziej dodatniego kąta PKa