REZERWACJA ONLINE

Zarezerwuj stanowisko wymiany opon już dziś. Całkowicie za darmo!

REZERWUJE
MIEJSCE NA REKLAMY

Skutki źle ustawionej zbieżności

Ustawienie kół może zmieniać się w trakcie eksploatacji – na skutek wymiany, bądź normalnego zużycia części zawieszenia, np. łożysk kół, przegubów drążków kierowniczych, tulei metalowo-gumowych. Dlatego warto podczas rutynowego badania diagnostycznego zwrócić uwagę czy zbieżność kół mieści się w podawanym przez producenta zakresie.Jakie mogą być skutki źle ustawionej lub rozregulowanej zbieżności postaramy się opisać poniżej:

Zbyt duża zbieżność kół może być przyczyną:

1) Przyspieszone zużywanie się zewnętrznej części opony

(a) Na oponach radialnych nadmierna rozbieżność wpływa na zużycie podobnie jak nadmiernie ujemny kąt PK
(b) Wzór bieżnika opony jest poząbkowany
(c) Wyczuwalna ręką nierówna powierzchnia opony w kierunku poprzecznym

(2) Niestabilności kierowania

(a) “wędrowanie”

Zbyt duża rozbieżność kół może być przyczyną:

1)  Przyspieszonego zużywania się wewnętrznej części opony

(a) Na oponach radialnych nadmierna rozbieżność wpływa na zużycie podobnie jak nadmiernie ujemny kąt PK
(b) Wzór bieżnika opony jest poząbkowany
(c) Wyczuwalna ręką nierówna powierzchnia opony w kierunku poprzecznym

(2) Niestabilności kierowania

(a) “wędrowanie”
(b) nadsterowność

Nieprawidłowa Równoległość osi może być przyczyną

(1) Zużycie opon
(2) Błędne ustawienie koła kierownicy po regulacji
(3) Ściąganie pojazdu
(4)  czterośladowość pojazdu
(5) Przestawione koło kierownicycy

Różnica kątów skrętu kół maksymalny kąt skrętu

Może być przyczyną nadmiernego zużycia opon
Piszczenia  opon przy skręcie,
Informuje nas o skrzywionych elementach

Nieprawidłowe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy może być przyczyną :

Nieprawidłowe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje przede wszystkim niestabilność pojazdu oraz wpływa na powrotność koła kierownicy

Źle ustawiony kąt pochylenia koła może być przyczyną

Zbyt duży dodatni kąt PK może być przyczyną:

(1) Zużycia zewnętrznej części opony
(2) Ściągania
(3) Nadmiernego zużycia elementów zawieszenia

Zbyt duży ujemny kąt PK może być przyczyną:

(1) Zużycia wewnętrznej części opony
(2) Ściągania
(3) Nadmiernego zużycia elementów zawieszenia

Niesymetryczny kąt PK (różnica L-P > 30') może być przyczyną:

(1) Ściągania pojazdu na stronę bardziej dodatniego kąta PKa

© Copyright 2016 Auto serwis Wieliczka | Realizacja: samart.pl
Używamy Cookies i podobnych technologii m.in. w celach świadczenia usług, reklamy, statystyk. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.Polityka prywantności
+