REZERWACJA ONLINE

Zarezerwuj stanowisko wymiany opon już dziś. Całkowicie za darmo!

REZERWUJE
MIEJSCE NA REKLAMY

DLACZEGO KONIECZNA JEST OKRESOWA OBSŁUGA

Układ klimatyzacji wymaga przeprowadzenia okresowych przeglądów w celu sprawdzenia jego wydajności Często się o tym zapomina i układ klimatyzacji przyciąga uwagę tylko w przypadku wystąpienia usterki .Jeżeli jest to możliwe układ powinien być opróżniany i napełniany raz w roku Jest to jedyny sposób na upewnieie się,czy w układzie znajduje się odpowiednia ilość czynnika.Wiele osób w tym momencie spyta po co? -skoro mam lodówkę i pracuje bezawaryjnie kilka lat i nie trzeba tam nic kontrolować.I tu każdy co do lodówki będzie miał rację! – lecz układ klimatyzacji samochodowej nie jest lodówką, w odróżnieniu od niej ze wzgledu na środowisko w jakim pracuje (czyli cały czas drgający silnik) posiada połączenia elastyczne specjalnymi przewodami gumowymii które mimo bardzo grubych scianek powodują ,że gaz przez nie przenika .

Przyjmuje się ,że średnio w roku może ubyć z układu około 15% jego objętości i nie jest to uznawane jako uszkodzenie.Oznacza to ,że w układzie który nie był obsługiwany przez kilka lat ,ilość czynnika chłodniczego może się znaczie zmiejszyć co oczywiście będzie miało wpływ na wydajność układu Łącznie z czynnikiem klimatyzacji w układzie krąży olej którego zadaniem jest uszczelnienie i smarowanie elementów układu.W takim układzie nie trzeba będzie długo czekać na efekty – sprężarka aby uzyskać żądana temperaturę będzie musiała pracować dłużej przy mniejszym smarowaniu .Taka praca sprężarki spowoduje generowanie większej ilości opiłków i w następstwie zacieranie się elementów sprężarki oraz zatykanie układu klimatyzacji.Koszty naprawy będa nie współmierne do kosztów obsługi a nieżadko naprawa będzie nie opłacalna .

© Copyright 2016 Auto serwis Wieliczka | Realizacja: samart.pl
Używamy Cookies i podobnych technologii m.in. w celach świadczenia usług, reklamy, statystyk. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.Polityka prywantności
+