- Przygotowanie felgi: Na początku usuwa się wszelkie zanieczyszczenia z powierzchni felgi, takie jak kurz, brud, tłuszcze itp. Może to wymagać mycia felgi wodą pod ciśnieniem lub stosowania rozpuszczalników, aby usunąć trudniejsze zanieczyszczenia.
- Przygotowanie piaskarki: Piaskarka jest przygotowywana do pracy, a ścierniwo korundowe jest załadowane do odpowiedniego zbiornika. W zależności od twardości lakieru oraz stopnia zanieczyszczenia istnieje możliwość stosowania różnych frakcji materiału ściernego.
- Regulacja parametrów piaskowania: Następnie należy dostosować parametry piaskowania, takie jak ciśnienie powietrza i strumień ścierniwa, aby zapewnić skuteczne usunięcie starego lakieru, rdzy i innych zanieczyszczeń z felgi.
- Piaskowanie felgi: Operator piaskarki prowadzi strumień ścierniwa korundowego wzdłuż powierzchni felgi, skupiając się na obszarach, które wymagają większej uwagi. Proces ten może być czasochłonny, ponieważ operator musi zapewnić równomierne oczyszczenie całej powierzchni felgi.
- Kontrola jakości: Po zakończeniu piaskowania należy dokładnie sprawdzić felgi pod kątem wszelkich pozostałości starego lakieru, rdzy lub innych zanieczyszczeń. W przypadku zlokalizowania nieoczyszczonych powierzchni może być konieczne powtórzenie procesu piaskowania w tych obszarach.
- Przygotowanie do malowania: Ostatni etap obejmuje dokładne oczyszczenie felg ze ścierniwa korundowego i wszelkich pozostałości z poprzednich etapów. Felga powinna być sucha i wolna od wszelkich zanieczyszczeń przed rozpoczęciem procesu malowania.
Po zakończeniu tych etapów felga jest gotowa do malowania. Proces piaskowania za pomocą ścierniwa korundowego zapewnia idealną powierzchnię do aplikacji nowego lakieru, co przyczynia się do trwałości i estetyki końcowego efektu.
.