Każde rozwiązanie, tak jak i instalacja gazowa, ma swoje plusy i minusy .
Instalacje LPG montujemy głównie po to aby zaoszczędzić na tankowaniu droższego paliwa,a co za tym idzie zmniejszyć wydatki na eksploatację naszego auta
Do głównych zalet instalacji LPG należy więc zaliczyć oszczędności związane z tańszym paliwem. Z każdych 100 zł wydanych na benzynę po zamontowaniu instalacji gazowej zaoszczędzisz 52 zł na tym samym dystansie.
Po prostu im więcej jeździsz tym więcej oszczędzasz. Trzeba jednak za to zapłacić zmniejszonym miejscem w bagażniku.
Zbiorniki na gaz najczęściej montuje się w miejsce koła zapasowego, i chociaż nie zajmuje on miejsca użytecznego w bagażniku, to trzeba pamiętać, że wyjęte z tego miejsca koło zapasowe musimy gdzieś umieścić.
Można oczywiście je włożyć do specjalnego pokrowca i wozić w bagażniku lub całkowicie usunąć z auta .W zamian za to zaopatrzyć się w zestaw naprawczy coraz częściej stosowany w nowych autach (np. AUDI) lub używać opon typu Run Flat .Opony tego typu pozwalają na kontynuowanie jazdy pomimo przebicia opony bez potrzeby jej wymiany.
Gaz stosowany do zasilania instalacji LPG posiada wysoka liczbę oktanową (ok110 Oktan) co daje nam większą elastyczność oraz płynną prace silnika spalinowego .
Tę zaletę na pewno docenimy w jeździe miejskiej podczas częstego ruszania. Zaleta ta na pewno zrekompensuje nam również zwiększony wydatek podczas przeglądu rejestracyjnego który będzie droższy o 63zł.
Do minusów na pewno musimy zaliczyć zakaz parkowania na niektórych podziemnych parkingach. Gaz propan-butan (LPG) jest cięższy od powietrza, przez co ma tendencję do opadania i zalegania na podłożu . Z tego powodu samochodów z instalacja gazowa nie powinno się parkować w garażu z kanałem, a na niektórych parkingach podziemnych obowiązuje zakaz wjazdu.
Do zalet LPG musimy także zaliczymy alternatywne zasilanie dla naszego samochodu. Dowolne przełączanie i wybieranie rodzaju paliwa powoduje że dystans możliwy do przejechania znacząco się wydłuża. Gaz jest paliwem bardziej wymagającym niż etylina. Ponieważ zapała się trudniej aniżeli etylina należy dbać o stan świec zapłonowych, kabli wysokiego napięcia oraz filtra powietrza. Jeżeli Użytkownik regularnie serwisuje swój samochód to nie będzie miał z nim najmniejszych problemów.
Niestety mając dwa układy zasilania trzeba dbać o obydwa i stąd też dodatkowe koszty serwisu Instalacji LPG
Tutaj w dłuższej perspektywie ujawni się staranność instalatora. Jeżeli instalacja zamontowana była właściwie (czytaj starannie), to przez długi czas będzie nam przynosić same korzyści .W przeciwnym razie nasze zadowolenie z LPG może być umiarkowane. Montaż Instalacji należy zlecić zakładowi który posiada odpowiednie uprawnienia oraz oprzyrządowanie aby profesjonalnie wykonać instalację w naszym pojeździe. Warto również zwrócić uwagę na historie Firmy monterskiej. Wybierajmy Zakład, który cieszy się renomą i nie nie zniknie po pół roku .Bo wtedy się okaże, że nikt nie będzie wywiązywał się z gwarancji ,a koszty ewentualnej naprawy niestety -poniesie klient.