Jednym z ważniejszych elementów instalacji LPG jest zbiornik gazu .Ważny jest wybór odpowiedniego zbiornika dostosowując go do naszych potrzeb nie utrudniających eksploatację naszego auta . Musimy brać pod uwagę ilość miejsca jakim dysponujemy do zabudowy . Zbiorniki zasadniczo możemy podzielić na dwie grupy .Pierwsza grupę stanowią zbiorniki walcowe montowane w bagażniku , drugą zaś okrągłe tzw. toroidalne zazwyczaj montowane w miejsce koła zapasowego .Przy montażu zbiornika w miejsce koła raczej dylematu z wielkością nie będzie gdyż zazwyczaj wnękę wypełnia się maksymalną możliwą wielkością zbiornika. Inaczej jest przy montażu zbiornika walcowego .W tym przypadku należy się zastanowić czy aby wielkość maksymalna zbiornika jaką możemy zastosować jest nam potrzebna ?,czy nie lepiej zamontować zbiornik minimalnie mniejszy ?,zyskując przy tym powierzchnię bagażnika .Uzależnione jest to oczywiście od sposobu eksploatacji samochodu.
Klient który użytkuje samochód do wyjazdów służbowych i w bagażniku wozi teczkę i laptop ,najpewniej wybierze maksymalną pojemność zbiornika nie zważając na jego gabaryty. Natomiast klient który wykorzystuje auto na dojazd do pracy i na zakupy powinien wybrać zbiornik mniejszy zyskując funkcjonalność bagażnika .
1. Zbiornik walcowy .
Zbiornik walcowy montuje się przeważnie w bagażniku w poprzek auta tuż za oparciem siedzeń tylnych .Zbiorniki takiej konstrukcji najlepiej montować w zagłębieniach pomiędzy nadkolami gdzie miejsce bagażnika jest rzadko wykorzystywane / typ nadwozia sedan/ Istnieje również możliwość montażu takiego zbiornika wzdłuż auta po jednej lub drugiej stronie bagażnika .Taki sposób montażu pozwala na wykorzystanie większej pojemności bagażnika ,szczególnie przy opcji składanych siedzeń tylnych .
2.Zbiornik Toroidalny :
Zbiorniki tego typu w obecnej chwili są najczęściej wybierane przez klientów przy montażu nowych instalacjach LPG. Zbiorniki tego typu dzielą się dodatkowo na wewnętrzne montowane w miejsce koła zapasowego w bagażniku ,oraz zewnętrzne montowane pod samochodem .
Zaletą tego typu rozwiązania jest brak zajmowania przestrzeni ładunkowej bagażnika pojazdu .
Wadą takiego rozwiązania jest mniejsza pojemność zbiornika gazowego a co za tym idzie częstsze wizyty na stacji .
W nowych konstrukcjach pojazdów nie zawsze jednak możemy zastosować taki typ zbiornika Związane to jest ze stosowaniem przez producentów aut kół dojazdowych lub całkowity ich brak.
Wnęki na koła w tych przypadkach są bardzo płytkie a co za tym idzie miejsce na zbiornik jest bardzo ograniczone. Trudno sobie wyobrazić samochód z silnikiem 4 litry i zbiornikiem o pojemności np. 34 litry. W takim przypadku zbiornik walcowy spełni swoją rolę lepiej choć zabierze trochę miejsca w bagażniku .
Kliknij w butle poniżej -zobacz GALERIĘ MONTAŻY