Serwis-Naprawa Instalacji LPG

Jeżeli  instalacja LPG została prawidłowo  dobrana do samochodu oraz poprawnie zamontowana w dłuższym okresie eksploatacji nie będzie nam nastręczać kłopotów .Czas jednak płynie a kilometrów przejechanych na LPG przybywa.
Z czasem podzespoły instalacji ulegają naturalnemu zużyciu . Źle działająca instalacja nie tylko irytuje użytkownika, ale niszczy silnik i jego osprzęt  dlatego z naprawami nie należy zatem zwlekać.

Poniżej przedstawiamy najczęstsze usterki występujące w pojazdach zasilanych LPG oraz koszty ewentualnej naprawy

 

1/ Świeci się kontrolka „check engine”

Objawy:
Świecąca się kontrolka przy zasilaniu LPG informuje nas zazwyczaj o nieprawidłowym składzie mieszanki
błąd zazwyczaj generowany jest przez sondę lambda która odczytuje nieprawidłowe parametry spalin .
Przyczyna :
Źle wyregulowany układ LPG ,niesprawna sonda lambda, uszkodzony wtryskiwacz LPG , zużyte świece zapłonowe, niesprawna cewka zapłonowa uszkodzony reduktor LPG ,uszkodzony katalizator
Naprawa ;
Regulacja systemu LPG koszt 30 – 50 zł
Po zdiagnozowaniu na przyrządzie diagnostycznym wymiana uszkodzonego elementu.

 

2/ Szybsze zużycie się świec zapłonowych.

Objawy :
Przy zasilaniu LPG / szarpanie silnika podczas przyspieszania, nierówna praca silnika na biegu jałowym ,świecący się check engine brak pełnych osiągów silnika /mocy/
Przyczyna:
LPG czyli  mieszanina propanu –butanu i powietrza do zapalenia wymaga o 30 % wyższego napięcia  niż w mieszance powietrza i benzyny. Z tego powodu układ zapłonowy jest bardziej obciążony i zużywa się szybciej
Naprawa :
Wymiana świec zapłonowych koszt około 100-150 zł
Możliwe uszkodzenie cewki zapłonowej koszt zależnie od modelu 100 – 400 zł

 

3/ Ubytki płynu chłodniczego

Objawy:
Ubytki płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym, podwyższona temperatura pracy silnika, słabe ogrzewanie wnętrza,w skrajnych przypadkach nie przełączanie się na zasilanie LPG .
Przyczyna :
Reduktor LPG do prawidłowego działania wymaga podłączenia w układ chłodzenia
Nieszczelności pojawiają się najczęściej w miejscach, w których montażysta wykonał  połączenia. Przeciekać może także sam reduktor. Przewody z czasem tracą swoją elastyczność i w miejscach połączeń na wskutek ciśnienia panującego w układzie chłodzenia występują wycieki płynu .
Naprawa:
Dokręcenie opasek na łączach lub wymiana uszkodzonych elementów .
W czasie przeglądów okresowych opaski powinny być zawsze sprawdzane pod kontem ewentualnych wycieków.
Koszt naprawy 50-100zł /Wymiana reduktora do 150KM to koszt 350-400 zł

 

4/ Czuć zapach gazu

Objawy:
We wnętrzu auta lub na zewnątrz czuć gaz.
Przyczyna:
Gaz propan-butan  ma bardzo mocny zapach, więc nawet niewielkie jego ilości są wyczuwalne. Przyczyną mogą być bardzo małe nieszczelności instalacji .
Naprawa:
Naprawa polega na lokalizacji miejsca wycieku i uszczelnieniu go .Lokalizację dokonuje się za pomocą specjalnego urządzenia do wykrywania mieszaniny gazu propan-butan.
Koszt około 50 zł

 

5/ Na zasilaniu LPG silnik nie uzyskuje pełnych osiągów.

Przyczyna:
Przyczyn takiego stanu może być kilka począwszy od rozkalibrowanego sterownika systemu LPG ,zatkanie się lub uszkodzenie wtryskiwacza gazowego, utrata ciśnienia kalibracyjnego przez reduktor lub jego uszkodzenie, zatkanie się filtrów LPG
Naprawa:
Zdiagnozowanie  uszkodzenia oraz usunięcie usterki;
Koszt w przypadku wymiany filtrów to 70 zł  /regeneracja wtryskiwacza typu Valtek 100 zł wraz kalibracją na przyrządzie kalibracyjnym ,czyszczenie wtrysku
typ HANA 35 zł za 1szt ,kalibracja systemu 50 zł .reduktor do 150 km z wymianą 350-400zł

 

6/ Auto nie przełącza się na zasilanie LPG

Objawy:
Pomimo pełnego zbiornika gazu oraz rozgrzania silnika na benzynie auto nie chce przełączyć się na zasilanie LPG
Przyczyny:
Uszkodzony czujnik temperatury reduktora, uszkodzony czujnik ciśnienia gazu, uszkodzony  wtryskiwacz LPG, uszkodzony  sterownik lub rozkalibrowany ,uszkodzony elektrozawór ,uszkodzona wiązka elektryczna .
Naprawa:
Czujnik temperatury wraz z wymianą to koszt 50 zł
Czujnik ciśnienia gazu koszt około 250 zł
Wtryskiwacz zależnie od marki od 80-300 zł
Kalibracja sterownika -50zł
Elektrozawór z wymianą 40-60 zł

 

7/ Problemy przy tankowaniu gazu

Objawy :
Nie można zatankować gazu ,po włożeniu pistoletu gaz wydostaje się na boki lub odbija po krótkiej chwili .
Przyczyny:
Główną przyczyną może być uszkodzony lub zabrudzony  zawór tankowania /zagięty przewód zasilający zbiornik/uszkodzony zawór w butli .
Naprawa:
Naprawa polega na wymianie uszkodzonych elementów:
Koszt zaworu tankowania z wymianą to 70-100zł
Przewód tankowania to około 50-80 zł
Wielozawór w butli to koszt  250zł

 

8/ Błędne wskazania poziomu LPG.

Objawy:
Wskaźnik LPG błędnie wskazuje poziom LPG lub wcale go nie wskazuje.
Przyczyny:
Źle sparowany czujnik z programem w sterowniku / uszkodzony czujnik poziomu LPG / uszkodzony przewód sygnałowy czujnika poziomu LPG
Naprawa:
Prawidłowa kalibracja czujnika w systemie sterownika koszt 50 zł
Wymiana czujnika poziomu LPG 60 zł
Wymiana przewodu sygnałowego czujnika /czujnik-komputer/ 80 zł

 

9/ Auto zużywa benzynę i gaz jednocześnie

Objawy:
Podczas jazdy na gazie wskazówka od paliwa spada i wydaje się ,że auto zużywa oba paliwa jednocześnie
Przyczyna:
W autach wyposażonych w komputer pokładowy pokazujący jakie mamy obecnie zużycie paliwa dotyczy to głównie samochodów francuskich , choć takie przypadki zdarzają się także w niektórych Hondach czy Mercedesach. Parametr zużycia paliwa obliczany jest na podstawie ilości oraz długości wtrysków benzyny ,pływak w zbiorniku paliwa nie jest brany w tym momencie pod uwagę. Komputer takiego auta zasilanego LPG nie wie ,że został oszukany i zamieniono mu paliwo z benzyny na gaz, nadal steruje silnikiem oraz wtryskiwaczami benzynowymi. Dzięki temu komputer gazowy wykorzystując dane  po przeliczeniu  może sterować wtryskami gazowymi. Auto się porusza, silnik pracuje więc komputer oblicza ile zużywa paliwa i wskaźnik opada choć w rzeczywistości jest ono w zbiorniku .Sytuacja się zmienia gdy pojedziemy na stację i zatankujemy 5 litrów paliwa, a okazuje się ,że mamy połowie wypełniony zbiornik.
Dopiero podczas tankowania komputer auta sprawdza na podstawie pływaka ile tego paliwa jest faktycznie.
Naprawa:
Zamontować emulator wymuszający komunikację komputera ze zbiornikiem co 1minutę
Po montażu wskazania są korygowane na bieżąco – koszt  250 zł

DODATKOWE INFORMACJE DLA KLIENTÓW

© Copyright 2016 Auto serwis Wieliczka | Realizacja: samart.pl
Używamy Cookies i podobnych technologii m.in. w celach świadczenia usług, reklamy, statystyk. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.Polityka prywantności
+