Zwolenników instalacji jest pewnie tyle samo co i przeciwników .Przeciwników po stronie mniejszych aut i mniejszych pojemności a na pewno zwolenników po stronie użytkowników aut z dużymi pojemnościami pod maską no i z większym apetytem na paliwo. I tutaj od razu wyłania się nam odpowiedź – OPŁACALNOŚCI .Odpowiednio dobrane i profesjonalnie zamontowana instalacja gazowa jest doskonałym sposobem na oszczędności . .Wiadomą sprawą jest że użytkownik posiadający samochód z silnikiem 1000cm i robiący w roku przebieg na poziomie 15000 będzie raczej sceptycznie podchodził do montażu instalacji LPG gdyż w jego przypadku koszt instalacji zwracać się będzie bardzo długo. Często spotykamy się z opiniami ,że gaz niszczy auto. Są to zazwyczaj opinie ludzi którzy nigdy na LPG nie jeździli lub Ci którzy zamiast zamontowanej instalacji mieli ją wrzuconą do samochodu. To nie gaz niszczy samochód tylko kiepscy montażyści którzy w ciągu dniówki 8 godzinnej potrafią wrzucić instalację do dwóch a nawet trzech samochodów . Skutki – byle jaki montaż, niechlujne połączenia elektryczne i przypadkowe umieszczenie elementów w samochodzie takie instalacje wiecznie będą przynosić same kłopoty i niezadowolenie klienta.
Krążą opinie ,że gaz wypala zawory i poniekąd było to prawdą gdyż ma on wyższą temperaturę spalania aniżeli etylina dlatego starsze konstrukcje silników nie zawsze wytrzymywały długie przebiegi na LPG .W dzisiejszych silnikach przy prawidłowej instalacji oraz kalibracji układu LPG zjawisko wypalania zaworów można uznać ,za niebyłe. Zadaniem najpierw gaźników a teraz układów wtryskowych jest rozpylenie etyliny do postaci w której łatwo będzie łączyć się w mieszankę paliwowo-powietrzną .Gaz jest odparowywany i w formie lotnej dostarczany do kolektora ssącego gdzie bardzo łatwo w tej postaci łączy się z powietrzem co czyni go paliwem idealnym. Przy zastosowaniu instalacji wtrysku gazu gdzie wtryski gazowe umieszczane są praktycznie w tych samych odległościach co wtryski benzynowe dynamika jazdy na LPG jest identyczna jak na etylinie „a skoro nie widać różnicy to po co przepłacać”. Podstawą obliczenia opłacalności jazdy na LPG jest kalkulator zamieszczony na naszej stronie.
Znając średnie zużycie paliwa naszego samochodu, liczbę pokonywanych kilometrów, aktualne ceny paliw oraz koszt zamontowania instalacji gazowej, możemy rozpocząć obliczenia. Wystarczy wpisać odpowiednie wartości i kliknąć przycisk „Oblicz”. Podane na początku wartości można dowolnie modyfikować, by znaleźć najkorzystniejszy wariant na ostateczną oszczędność. Aktualne, średnie ceny paliw są wstępnie wpisane, co dodatkowo ułatwia sprawę. Nasz wysiłek włożony w pozyskanie niezbędnych danych przynosi rezultaty.
W wyniku obliczeń dokładnie widzimy, ile kosztuje nas miesięczny oraz roczny koszt jazdy na benzynie, a ile kosztowałoby nas przejechanie tego dystansu na LPG. Po wpisaniu średniego zużycia benzyny kalkulator uwzględnia od razu większe zużycie gazu w stosunku do benzyny (ok.20%, co wynika z różnic we właściwościach energetycznych paliw). Z obliczeń dowiemy się, być może pierwszy raz w życiu, ile faktycznie pieniędzy „puszczamy z dymem”, wydając je na benzynę. Ustalenie kosztu instalacji gazowej do naszego samochodu pozwoli obliczyć natomiast, po jakim czasie instalacja nam się zamortyzuje Tylko rzetelne obliczenia pozwolą nam się przekonać, ile możemy zaoszczędzić i pomogą nam podjąć odpowiednią decyzję. Nie twierdzimy, że LPG w samochodzie to złoty środek – takiego jeszcze nie odkryto w żadnej chyba dziedzinie. Ma jednak na tyle poważne zalety, że coraz więcej kierowców na całym świecie decyduje się na to paliwo, w tym ponad 2 miliony w samej Polsce.