Instalacje LPG dzielimy na generacje czyli jak kolejno ewoluowały.
UKŁAD I GENERACJI
Instalacja mieszalnikowa gdzie regulacja składu mieszanki odbywa się tylko przez zmianę wydajności reduktora pod wpływem prędkości obrotowej i obciążenia. Taka instalacja stosowana jest głównie do zasilania silników wyposażonych w układ gaźnikowy lecz spotyka się ją w silnikach z układem wtryskowym. W żadnym wypadku nie polecam stosowania tego układu do silników z wtryskiem benzyny. Najprostszy układ zasilania LPG wielce niedoskonały .
UKŁAD II GENERACJI
Podobnie jak w przypadku instalacji I generacji układ mieszalnikowy lecz dodatkowo zastosowano w nim silnik krokowy montowany na drodze reduktor – mieszalnik. Praca silnika krokowego sterowana jest przez układ elektroniczny przy pomocy sondy lambda. Instalacje tego typu można również stosować do w samochodach wyposażonych w układ EOBD dzięki zastosowaniu odpowiedniego emulatora. Układ bardzo popularny, szeroko stosowany zarówno do układów jednopunktowego jak i wielopunktowego wtrysku benzyny. Zaletą tego układu jest na pewno jego stosunkowo niska cena wraz z montażem około 1300zł. Wadą niedoskonałość w dozowaniu gazu ,nadal system wypełniający w całości mieszanką gazowo- powietrzną kolektor ssący. W razie nieprawidłowego działania układu następuje spalanie mieszanki w kolektorze i występuje tzw. wystrzał .Zjawiska tego typu są bardzo szkodliwe szczególnie dla przepływomierzy które nierzadko ulegają uszkodzeniom.
UKŁAD 3 I 4 GENERACJI
Układ 3 generacji był przejściowym układem dla układu dzisiaj stosowanego 4 generacji. Wprowadzenie układów 3 generacji wymuszone zostało przez producentów silników którzy szukając nowych rozwiązań i oczywiście oszczędności zaczęli stosować kolektory ssące z tworzyw sztucznych .Układy 3 generacji były to proste układy podciśnieniowe które jednakże doprowadzały gaz do kolektora ssącego w miejsca jak najbliżej zaworów .kolektor ssący nie wypełniał się już w całości mieszanką paliwową i nawet jeżeli nastąpił zapłon tej mieszanki w kolektorze to był on praktycznie nie zauważalny.
Rozwinięciem układów 3 generacji jest układ 4 generacji które dzisiaj stanowią 90% montowanych instalacji LPG. Układy 4 generacji wyposażone w sekwencyjnie działające wtryskiwacze, otwierane elektromagnetycznie. W tych układach jako sygnały sterujące są wykorzystywane impulsy służące do wysterowania wtryskiwaczy benzynowych. W odróżnieniu do wcześniejszych układów w czasie pracy silnika na gazie wszystkie czujniki biorą udział i sterują pracą silnika tak jak się to dzieje podczas pracy na etylinie.
Reasumując: Samochód zasilaniem gaźnikowym – instalacja I Generacji. Samochód z jednopunktowym wtryskiem – instalacja II Generacji. Samochód z wielopunktowym wtryskiem – instalacja IV Generacji.