Montaż Instalacji LPG
Montaż instalacji LPG polega na przystosowaniu pojazdu zasilanego benzyną do alternatywnego
zasilania w gaz /LPG/
Typowa instalacja gazowa IV generacji /wtrysk gazu/ do samochodów składa się z takich elementów jak:
komputer /sterownik LPG/ zbiornik LPG , zawór na zbiorniku, elektrozawory, reduktor-parownik,, czujnik ciśnienia gazu ,czujnik temperatury ,czujnik podciśnienia tzw MAP-sensor, przełącznik wraz z wskaźnikiem paliwa ,wlew paliwa i mnóstwa przewodów ,kolanek, złączek wiązek elektrycznych .
Etapy montażu Instalacji LPG :
1.W pierwszym etapie montażu montuje się zbiornik paliwa
2.Wlew Paliwa /miejsce ustalone z klientem/
3 Montaż wtryskiwaczy do kolektora ssącego /demontaż kolektora/
4.Montaż reduktora wraz z zasilaniem wodnym + gazowym
5 Montaż sterownika /komputera lpg/ wiązki elektrycznej + czujników
6.Montaż przełącznika w kabinie kierowcy /w miejscu uzgodnionym z klientem/
7.Tankowanie samochodu /kalibracja systemu / jazda próbna
8.Odbiór pojazdu przez klienta .
Jak działa instalacja LPG
Poniżej przedstawiamy ogólne informacje dotyczące działania samochodowych instalacji do pojazdów zasilanych gazem.
Zasada działania instalacji LPG
Gaz ze zbiornika doprowadzany jest do reduktora w formie ciekłej przez przewód miedziany zainstalowany pod autem.
W reduktorze ogrzanym przez wodę z układu chłodzenia pojazdu następuje zmiana stanu skupienia gazu z ciekłego na lotny. Z reduktora gaz w formie lotnej pod stałym ciśnieniem dostarczany jest poprzez filtr do wtryskiwaczy LPG, umieszczonych przy kolektorze ssącym.
Wtryskiwacze gazowe otwierają się i wtryskują gaz w sekwencji zadanej przez sterownik gazowy .Sterownik LPG odczytuje w czasie rzeczywistym czasy wtrysku z głównego komputera samochodu i na tej podstawie przelicza te czasy na czas wtrysku gazu sterując otwarciem wtryskiwacza LPG. Tak naprawdę naszą instalacją steruje komputer benzynowy oszukany myśląc ,że samochód nadal jedzie na benzynie.
Montaż instalacji wymaga więc od warsztatu sporej wiedzy oraz doświadczenia w dziedzinie montażu instalacji LPG .
Dlatego też przy wyborze zakładu nie należy kierować się ceną .Warto zwrócić uwagę gdzie ten montaż będzie wykonany ,jakie warunki ma serwis /czy aby nie blaszak z kozą na środku/ jak długo warsztat jest na rynku ,ile gwarancji nam oferuje .
Ponadto każdy oficjalnie działający zakład musi uzyskać uprawnienia do dokonywania przeróbek związanych z zasilaniem .Takie uprawnienia muszą być wpisane w Instytucie Transportu Samochodowego .Na stronach ITS można sprawdzić czy dany zakład posiada w/w uprawnienia .