Nie da się jednoznacznie określić częstotliwości wykonywania obsługi serwisowej zawieszenia. Najczęściej sam kierowca powinien wyczuć, że z autkiem dzieje się coś niepokojącego np: auto zaczyna gubić tor jazdy, ściąga go w niepożądanym kierunku, zaczyna “piszczeć” na zakrętach, opony zaczynają się nierównomiernie ścierać, z zawieszenia dochodzą jakieś niepokojące dźwięki – to jest to znak, że nadszedł czas aby zajrzeć pod samochód.
Zważywszy, że nasz stan dróg jest taki jaki jest, na pewno musimy przeglądy robić częściej niż kierowcy z innych bardziej cywilizowanych zakątków Europy. Wystarczy porównać jakość nawierzchni w Polsce z np. drogami w Niemczech, Austrii, Chorwacji itd. do naszych “drogo podobnych” wynalazków, a wniosek nasunie się sam.
Przeglądy powinniśmy wykonywać częściej niż inni Europejczycy 🙂